Monday, May 5, 2008

Cha Am Beach - Prachuap Khiri Khan


Cha Am beach resort is located approximately 160 kilometers south of Bangkok. Hat Cha-am are beautiful beach, twinned with Hua Hin of Phrachuap Khiri Khan, is located 40 kms. south of the town or 20 kms. north of Hua Hin, and another 20 kms. along an access road.

Cha-am was originally a small fishing village. After a royal palace was built near Hua Hin in the reign of King Rama VI, the land was occupied by the royal family and the elite. Today, it is very popular among Thais who love superb seafood and comfortable hotel or bungalow accommodation.


Cha Am Resort terletak kira-kira 160 kilometer selatan Bangkok. Pantai Cha-Am adalah pantai yang cantik terletak di antara Hua Hin ,Prachuap Khiri Khan 40km ke selatan bandar dan 20km ke utara Hua Hin dan 20 km lagi dari jalan utama

Cha-Am adalah sebuah perkampungan nelayan. Selepas istana di bina berdekatan Hua Hin di kawasan King Rama VI, tanah di kawasan ini adalah milik kerabat di raja yang kaya.Hari ini ia merupakan tempat yang paling terkenal di kalangan rakyat Thai yang sukakan makanan laut dan juga ada hotel atau banglo untuk penginapan.

No comments: