Monday, May 5, 2008

Bosang Umbrella Village - Chiangmai


Borsang is little more than a cluster of shop-houses along the area where Doi Saket road meets San Kamphaeng road. It enjoys a steady stream of tourists daily as they come to witness the making of these fine items and other Thai handicrafts and to stock up on traditional souvenirs from northern Thailand.

Thai handicrafts make excellent gifts; they are beautifully made, cheap and unique. Choose from brightly dressed hill tribe dolls, ceramics, soaps and candles, ornaments, carvings, textiles, jewellery, lacquerware, rattan baskets and bags, toys and much more.


Borsang adalah sebuah rumah kedai yang kecil di sepanjang kawasan Doi Saket dan San Kampheng. Pelancong merasa gembira boleh datang melihat sendiri Thai kraftangan yang di ukir halus dan cantik sekali corak-corak yang di lukis ia adalah cenderahati tradisi dari selatan Thailand

Krafttangan Thai adalah cenderahati yang terbaik kerana ia dibuat dgn cantik murah dan unik.Boleh memilih patung yang berwarna ceria, ceramik,sabun dan lilinukiran,pakaian,barang hiasan,bakul rotan dan beg juga permainan dan banyak lagi pilihan yang menanti.

No comments: