Monday, December 1, 2008

SPOKEN THAI

Learn how to speak Thai.....
Month
January - doean mok ka ra khom
Febuary - doean kum pha phan
March - doean mee na khom
April - doean me sa yon
May - doean phroed sa pha khom
June - doean mi thu na yon
July - doean ka rak ka da khom
August - doean si ng ha khom
September - doean kan ya yon
October - doean tu la khom
November - doean phroed sa ji ka yon
December - doean than wa khom

1. What is today? - wan nee wan a rai
2. It's Thursday - wan pha roe hat
3. What was Yesterday? - moea warn wan a rai
4. It was Wednesday - wan phut
5. What day of tomorrow? - phrung nee wa a rai
6. When will he come? - khao ja ma moea rai
7. He will come on Sunday - khao ja ma wan a thit
8. When did u come back? - khun klab ma moea rai
9. I come back on Monday - chan klab ma moea wan jan
10.Did you see him on Thursday? - khun phob khao moea wan ang khan roe



will continue later

No comments: